Шановні учні! Працюємо за вашим розкладом. Розклад он лайн уроків та час розміщенні на блозі . На блозі є посилання на кожен он лайн урок та домашні завдання. Шановні учні! Запам"ятайте! Щоб приєднатися до відеоуроку потрібно, щоб у вас була електронна скринька ( пошта) зі словом gmail наприклад: yourname@gmail. com Щоб проглянути усю сторінку внизу натисніть слово " детальніше"
Завдання для 9 класу 13.01
- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Lesson2
Тема: Technology affects our life
1/ Read the definitions and match them to the words from the Ex 5 p. 95/ Write the words in correct order.
( Прочитай визначення до слів вправи 5, запиши їх у правильному подядку)
Example: 1 to invent
2 ...
- to originate or create something new
- to modify something so as to serve a different function
- having to do with machinery, without electricity
- to drive or push by applying power
- a new process, machine, improvement, etc.,that did not exist previously
- any means by which someone travels ; a means of transport
- the branch of knowledge that deals with the creation and use of technical means
- to convert smth back; to produce or modify the sound
- | to take out a patent on smth
- special sound / vibrant sign
- a darkened boxlike device where images of objects are received through slots
- find, gain sight or knowledge of something previously unseen or unknown
- which one using electric or electronic means
- influence of light, natural or artificial
- a person who repairs machinery, motors, etc.
- a person who invents some new process, appliance, machines
- to move forward; to improve
- to have need of smth
- the influence of electricity
2/ Ex 6 p.96 ( відповіді тестово; 1- telephone...)
3/ Ex 9. p 96 - прочитати, перекласти, вставити слова ( письмово). На наступній он лайн зустрічі трохи попрацюємо з цим текстом, тому потрібно орієнтуватися у лексиці.
- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Популярні дописи з цього блогу
28.04 Завдання для 7 класу
Тема: Kyiv. Podil. Асинхронно. Good afternoon, dear pupils. We are going to talk about Podil. First watch a video about this landmark. Write down new words (запишіть нові слова і вивчіть їх напам'ять) 1) merchants-купці 2) trade fairs-ярмарка продажу 3) jewel-перлина 4) occupation- заняття 5) ihabitants- поселенці Now let's read the text and order the paragraphs (A-E)- Exercise 5 page 148-149 прочитайте текст, поставте абзаци в правильному порядку. The video lesson will help you : Read and match the parts of the sentences- Exercise 6 page 149 Поєднайте частини речення. Read and choose the correct item to complete the sentences- Exercise 9 page 150 Homework: Answer the questions- Exercise 7 page 149 ( письмово) Вивчити виділені слова: Поєднайте переклад з виділеними словами: - спалений - район - ринок - зруйнований - різноманітні товари та продукти - покупці - відбудовувати - заняття - мешканці - ремісник...
Коментарі
Дописати коментар